Posted by: bluesyemre | May 13, 2014

Oynayarak öğrenmek (Kütüphanelerde bilgisayar oyunları)

Kütüphaneler oyun salonu olabilir mi? | © digital cat via flickr.com, Lizenz CC BY 2.0

  • Kültür varlığı olarak kitaplarla aynı konumda görülen bilgisayar oyunları kütüphane dermelerine de girdi. Kendilerini oyun ortamları olarak da sunan kütüphanelerin sayısının giderek arttığını görüyoruz. Kütüphane kullanımının geleceği bu “oyunlaştırma” (gamification) prensibinde mi yatıyor? Oyun ve öğrenme öteden beri birbirine zıt kavramlar olarak görülür. Fakat bu zıtlık hayatın gerçeklerine pek tekabül etmiyor. Bugün bilgisayar oyunlarıyla büyüyen bir kuşak var ve bu kuşak, oyun zevkinin öğrenme ve çalışmayla nasıl birleştirildiğini gözler önüne seriyor: Nitekim sanal dünyalarda en çetin cevizler bile kolayca kırılıyor. Başarılı bir öğrenme deneyimi için gereken her şey var bilgisayar oyunlarında: Bu oyunlar net bir hedef koyuyor, derhal geribesleme sağlıyor, hata yapma korkusunu ortadan kaldırıyor, yaratıcı düşünceye ve sosyal etkileşime alan açıyorlar. Oyun âlemleri karmaşıklığı azaltıyor, yeni şeyler keşfetmeyi, araştırmayı teşvik ediyor ve denemeler yapmaya olanak tanıyorlar.

http://www.goethe.de/ins/tr/lp/kul/mag/bib/tr12392691.htm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: