Posted by: bluesyemre | November 28, 2021

Güle Güle Godot 1992 (#Ortaoyuncular #FerhanŞensoy)

Güle Güle Godot

Galatasaray Lisesi’nde öğrenciyken düşünülmüş
Düşünülmekle kalmamış, oturup yazılmış
Artık çok soluk teksir kaatlarına
Oyun yazmak nedir hiç bilinmiyorken
Bindokuzyüzaltmışsekiz yılı ilkbaharı
İlk tiyatro oyunumu yazmış bulunuyorum
DEVELİ PİRELİ OYUN yazılmış dosyanın üstüne
İki soytarısı var oyunun: Ergenekon ve İldemir
Estragon’la Vladimir’i anımsatan Beckettengiz kişiler
GODOT’YU BEKLERKEN oynanıyor AST’ta
ve Galatasaray Lisesi Tiyatro Kolu’nda
Vladimir Nami Başer, Estragon Engin Ardıç
Yöneten 11 Edebiyat’tan Mahmut Güner
Pozzo’yu bizzat kendisi oynuyor
Lucky rolünde Burak Gönenç
Mahmut okuyor Develi Pireli Oyun’u
Çok güzel, fakat çok komünist, sakın kimseye gösterme
diyor ve kapatıp kaldırıyorum
Ferhat dağı delemez sanıyorken bizi yönetenler
Ferhat’ın dağı delişi, dosyasını
Bulatoviç’in GODOT GELDİ oyununu okuduktan sonra
Yeniden açıyorum dosyamı bindokuzyüzyetmişbirde
Türkiye çok karışıkken
GODOT GO HOME oluyor yeniden yazılan oyunun ismi
Ergenekon ile İldemir yerine, İri ile Yarım
Bindokuzyüzyetmişüç’te Strazburg’tayız dosyayla
Frenkçesi yazılıyor oyunun
O sıralar Türkiye’de kimbilir hangi hapishane
Hüzün dokuyan Hüsam’a ithaf olunarak
İsmi gene ingilizce, amerikanca yani, GODOT GO HOME
İri’nin adı Ponçik, Yarım’ın adı Kokoreç oluyor
Frenkler için hiç bir şey demek bu sözcükler
Kulağı güzel tırmalıyor, o kadar
Çok yazılmış hiç oynanmamış bu ilk oyunumu
Bir yanımda frenkçesi bir yanımda türkçesi
Önümde Galatasaray Lisesi’nden kalma soluk kaatlar
Bir yeniden yazıyorum, bir büyük keyif ile arkadaş
Arnavutköy’de bindokuzyüzseksendokuz ağustosu
Ülkemizde bu oyunun tam zamanı, GÜLE GÜLE GODOT
Kendi dilinden bir başka dile gezintiye çıkmış şiirin
Öbür dilin zenginlikleriyle ana diline kesin dönüşü
Yarım kalıyor yazım, bindokuzyüzdoksanbir’de tamamlanıyor
Etiler’de son biçimini alıyor
Yirmi Ocak Bindokuzyüzdoksaniki gecesi
Provayla geçiyor kısa şubat uzun mart
Nisanın onbiri cuma gecesi dünya prömiyeri.

Ferhan Şensoy
Etiler, 28.01.1993

yazan – yöneten – müzik: Ferhan Şensoy
müzik düzenleme: Alper Maral / Selçuk Öngüt
ışık: Erbil Çeviker / Hüseyin Ulaş
dekor – giysi: Ferhan Şensoy
yönetmen yardımcıları: Arzu Bigat Baril / Yavuz Pekman
fotoğraf: Hezarfen Fotografya
orkestra: Alper Maral / Selçuk Öngüt / Hasan Köseoğlu
afiş – program: Tayf Ofset

gibi yapanlar
Kavuklu: Ferhan Şensoy
Kavuksuz: Zafer Erbay
Bokko: Caner Alkaya
Leke: Pınar Alsan
Ferhat: Hüseyin Altuntaş
Dolunay: Figen Tosun
Çiçek: Pınar Doğan
Toprak: Rana Hima
İtoluit: Celal Belgil
Godotgiller: Bican Günalan / Resul Demir / Yavuz Pekman
Godot’un Sesi: Murat Dumanlı
Öbürleri: Özkan Aksu / İlki Güneş / Sonnur Yılmaz / Hakan Bilgin / Can Karakaş / Murat Dumanlı

prömiyer: 11.04.1992 Ses-1885

Çekim ve restorasyon: Bengitek – Ömer Şahin – http://www.bengitech.com


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Categories

%d bloggers like this: